Toggle Nav
Winkelwagen
mobile icon

Dr. Boxspring online verkoopvoorwaarden.

Wanneer van toepassing?

Deze online verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Dr. Boxspring dat via de webwinkel van Dr. Boxspring (www.drboxspring.nl) gedaan wordt en op elke overeenkomst op afstand die vervolgens tussen u en Dr. Boxspring tot stand komt.

Door het plaatsen van een bestelling via de webwinkel van Dr. Boxspring, geeft u te kennen dat u met de toepasselijkheid en inhoud van deze online verkoopvoorwaarden instemt.

De online verkoopvoorwaarden zijn voor iedereen toegankelijk en kunnen via www.drboxspring.nl/algemene-voorwaarden worden ingezien, gedownload en geprint. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden de online verkoopvoorwaarden aan u beschikbaar gesteld.

Bedrijfsgegevens van Dr. Boxspring:

Gmira Business & Consumer B.V.

Fransebaan 606 Unit 12

5627 JM, EINDHOVEN

Telefoonnummer: 040 240 5266

E-mailadres: info@drboxspring.nl

KvK-nummer: 64514609

BTW-identificatienummer: NL855699450B01

Dr. Boxspring Customer Service:

Bij vragen, opmerkingen en klachten kunt u contact opnemen met onze Customer Service:

  • via het contactformulier op onze website
  • via telefoonnummer 040 240 5266 elke dag tussen 09:00 en 22:00
  • door een e-mail te sturen naar info@drboxspring.nl
  • u kunt ook een brief sturen naar Dr. Boxspring, Customer Service, Fransebaan 606, Unit 12, 5627 JM, EINDHOVEN.
Het plaatsen van uw bestelling:

Bij ieder product dat in de webwinkel van Dr. Boxspring is opgenomen, worden de volgende gegevens vermeld:

  • De prijs van het product. Deze prijs is inclusief btw.
  • Als het een tijdelijke aanbieding is: de geldigheidsduur van de bij het product vermelde prijs.
  • De eventuele bezorgkosten. Deze zijn inclusief btw (zie ook verderop: ’de bezorgkosten’).
  • Het al dan niet van toepassing zijn van een herroepingsrecht (zie ook verderop: ‘uw herroepingsrecht’).
  • Een omschrijving van de voornaamste kenmerken van het product.
  • De garantietermijn.

Voor vragen over het product kunt u contact leggen met onze Customer Service of direct op onze site het contactformulier invullen.

Het plaatsen van uw bestelling:

U kunt uw bestelling zelf online plaatsen via de webwinkel van Dr. Boxspring: www.drboxspring.nl.

Houd er rekening mee dat er geen herroepingsrecht geldt voor gemonteerde producten (zie ook verderop: ‘uw herroepingsrecht’).

Als er bijzonderheden zijn waarmee wij rekening moeten houden bij het bezorgen van uw bestelling (zie ook hieronder: ‘het bezorgen van uw bestelling’) dan kunt u die doorgeven aan onze Customer Service.

De bevestiging van uw bestelling:

Direct na uw bestelling ontvangt u via e-mail en een orderbevestiging.

Hierop treft u onder andere een ordernummer aan.

Houd dit nummer bij de hand als u vragen hebt over uw order.

De overeenkomst op afstand komt tot stand op het moment dat u de orderbevestiging ontvangen hebt.

Ontvangt u geen orderbevestiging, controleer dan eerst of deze in uw spambox terechtgekomen is. Als dat niet het geval is, neem dan alstublieft contact op met de Customer Service. Wij controleren dan of wij uw bestelling ontvangen hebben.

Bezorgadres wijzigen:

Wijziging van het bezorgadres is in overleg met ons mogelijk.

Dit kan er wel toe leiden dat wij een nieuwe leverdag met u moeten afspreken.

Bestelling wijzigen:

Een wijziging van de bestelling moet uiterlijk vier werkdagen voor de afgesproken leverdag worden doorgegeven door contact op te nemen met de Customer Service. Dit kan er wel toe leiden dat een nieuwe leverdag bepaald wordt.

Bestelling annuleren:

U hebt de mogelijkheid om de koop op afstand voor levering zonder opgave van redenen en zonder kosten te annuleren.

U kunt hiervan alleen gebruikmaken als u aan de volgende voorwaarden voldoet:

  • U laat ons schriftelijk weten dat u de koop op afstand annuleert, door het contactformulier op onze website www.drboxspring.nl in te vullen, door een e-mail te sturen naar info@drboxspring.nl of door een brief te sturen aan onze Customer Service.
  • Het gaat niet om een op maat gemaakt product. Als het product speciaal voor u besteld en geproduceerd is, kunnen wij de bestelling niet kosteloos annuleren.

Levering en montage:

Wij leveren in heel Nederland (inclusief de Waddeneilanden), en België. Met uitzondering van Texel verlenen we geen montagediensten op de Waddeneilanden.

De bezorgkosten in Nederland:

Bestellingen die geleverd kunnen worden met DHL tot 10KG: €0

Bestellingen die geleverd moeten worden met onze eigen bezorgservice: €0

De bezorgkosten in België:

Bestellingen die geleverd kunnen worden met Bpost tot 10KG: €0

Bestellingen die geleverd moeten worden met onze eigen bezorgservice: €0

Montage:

Tijdens het bestelproces wordt aangegeven of het door u gekozen product door Dr. Boxspring kan worden gemonteerd. Deze montage kost €49,95. Dit geldt voor alle boxsprings. Houd er wel rekening mee dat er geen herroepingsrecht geldt voor gemonteerde producten (zie ook verderop: ’uw herroepingsrecht’).

Plaats van levering:

Zonder montage:

Begaande grond van uw woning of als u in een appartement met lift woont, waarin uw bestelling vervoerd kan worden: tot uw voordeur.

Met montage:

Tot de 3e etage van uw woning of als u in een appartement met lift woont, waarin uw bestelling vervoerd kan worden: tot uw slaapkamer.

Het bezorgen van uw bestelling:

Om de levering zo soepel mogelijk te laten verlopen, vragen wij u ons vooraf te laten weten of er bijzondere omstandigheden zijn die een rol spelen bij de bezorging van uw bestelling.

Wij verzoeken u stil te staan bij de volgende zaken:

  • Kan onze vrachtwagen uw woning bereiken? Denk daarbij aan opgebroken straten of binnensteden die afgesloten zijn voor autoverkeer.
  • Onze bezorgers moeten uw slaapkamer kunnen bereiken. Is het trapgat ruim genoeg?
  • In geval van een flat of een bovenwoning: hoe kunnen wij uw woning bereiken? Is er een lift aanwezig?

Laat ons vooraf weten of er bijzondere omstandigheden zijn die een rol spelen bij het bezorgen van uw bestelling. Dan houden wij daar zo veel mogelijk rekening mee in onze planning.

Indien er tijdens de bezorging hulpmiddelen noodzakelijk zijn vanwege bijzondere omstandigheden (bijvoorbeeld een (verhuis)lift of kraan) worden deze door u ingehuurd en klaargezet. De kosten en het risico van het gebruik van deze hulpmiddelen zijn voor uw rekening.

Als u van tevoren eventuele obstakels verwijdert (denk aan kastjes, planten of schilderijen) kunnen wij de producten neerzetten en monteren op de plaats die u aangeeft. Voor de goede orde wijzen wij u op het feit dat u zelf verantwoordelijk bent voor een goede bereikbaarheid van de ruimte waar uw bestelling bezorgd moet worden. Is dat niet mogelijk, dan zijn eventuele daarmee verband houdende kosten voor uw rekening.

De levertijd:

De levertijd, die op de website wordt vermeld, vangt aan op het moment dat u van ons een orderbevestiging ontvangen hebt. Het kan voorkomen dat het onverhoopt, als gevolg van grote drukte of andere omstandigheden, niet lukt uw bestelling binnen de op onze website aangegeven levertijd bij u te bezorgen. U ontvangt hiervan bericht. Bestellingen worden normaal binnen 14 werkdagen geleverd op afspraak.

Mocht Dr. Boxspring niet binnen 30 dagen kunnen leveren, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden.

De leverdag:

Houd er rekening mee dat u op de leverdag met tijdsblok thuis moet zijn voor het in ontvangst nemen van uw bestelling.

Als wij door onverwachte omstandigheden niet op de afgesproken dag kunnen leveren, ontvangt u hierover zo spoedig mogelijk bericht.

Het tijdstip van levering:

Een tot twee werkdagen voor levering ontvangt u van ons een sms met een indicatie van het bezorgtijdstip. Als uw mobiele telefoonnummer niet bij ons bekend is, ontvangt u deze indicatie via e-mail.

Zorg ervoor dat u uw ordernummer bij de hand heeft. Deze staat op uw aankoopovereenkomst.

De situatie op de wegen maakt het ons onmogelijk om het exacte uur van bezorging te noemen. Daarom melden wij u een periode van ongeveer drie uur waarin u ons kunt verwachten. Deze periode is onder voorbehoud. Een indicatie van het bezorgtijdstip voor orders met leverdag op maandag is vanaf vrijdagmiddag bekend.

Op de dag van bezorging, belt onze bezorger u 10 tot 30 minuten voor de levering om het exacte tijdstip door te geven.

Voor producten die wij via een pakketdienst bij u bezorgen, kunnen wij u helaas niet exact informeren over de leverdag en levertijd, aangezien wij dit transport hebben uitbesteed. U ontvangt wel een Track & Tracenummer waarmee u de levering door de pakketdienst kunt volgen.

Bent u niet thuis?

Wij gaan ervan uit u op de afgesproken leverdag thuis te treffen. Als dit niet het geval is, zal de bezorger proberen u telefonisch te bereiken. Kunnen wij geen contact met u leggen, dan krijgt u een kaartje in de bus. U kunt ons dan bellen, zodat wij u een nieuwe leverdag kunnen doorgeven.

Houd er rekening mee dat dit later kan zijn dan de eerste oorspronkelijk overeengekomen leverdag. Tevens worden de bezorgkosten van €0 dan opnieuw gefactureerd en zullen wij pas bezorgen tot deze is voldaan.

Controle van uw bestelling bij levering:

Na het leveren en eventueel monteren en plaatsen van de producten, loopt onze bezorger de geleverde producten met u na. Controleer daarbij goed of alle bestelde producten geleverd zijn en of de producten geen zichtbare gebreken bevatten of beschadigd zijn. Constateert u gebreken of beschadigingen, geef dit dan duidelijk aan. De bezorger zal dit dan op het ontvangstbewijs vermelden. Als alles in orde is, vraagt de bezorger u het afleverbewijs te ondertekenen. Als uw producten opgestuurd worden, vindt de levering plaats door een pakketdienst. In dit geval zal de bezorger de goederen niet met u nalopen. Controleer dan echter ook goed of alle bestelde producten geleverd zijn en of ze geen zichtbare gebreken bevatten of beschadigd zijn. Mocht u na controle van deze producten gebreken of beschadigingen aantreffen, neem dan contact op met onze Customer Service.

Montage door Dr. Boxspring:

Wij monteren de producten uit onze collectie voor €49,95 bij u thuis. Dit geldt voor alle producten. Wij monteren niet op de Waddeneilanden, behalve op Texel.

U ziet dit terug op uw orderbevestiging. Houd wel rekening met de volgende spelregels:

Als de ondergrond niet vlak is, kunnen wij de stabiliteit van het product niet garanderen.

Dr. Boxspring is niet verantwoordelijk wanneer de producten niet passen op de plaats die u in gedachten hebt.

Zodra de producten gemonteerd zijn, vervalt uw herroepingsrecht (zie ook verderop: ‘uw herroepingsrecht’).

Onze bezorgers nemen het verpakkingsmateriaal (o.a. karton en plastic) mee wanneer producten door Dr. Boxspring worden gemonteerd.

Herroepingsrecht en klachten:

U hebt de mogelijkheid om gedurende veertien dagen na levering de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden,  U kunt hiervan alleen gebruikmaken als u aan de volgende voorwaarden voldoet:

  • U laat ons tijdig (binnen de termijn van veertien werkdagen) schriftelijk weten dat u de koop op afstand ontbindt, door het contactformulier op onze website www.drboxspring.nl in te vullen, door contact op te nemen met onze Customer Service of door ons een e-mail te sturen naar: info@drboxspring.nl
  • Het product is onbeschadigd en zit in de originele en ongeopende verpakking.
  • Het product is ongebruikt en niet gemonteerd.
  • Het gaat niet om een op maat gemaakt product. Als het product speciaal voor u besteld en geproduceerd is, kunnen wij het niet retour nemen.

Wij stellen deze voorwaarden, omdat onze producten duidelijk persoonlijk van aard zijn en vanuit hygiëne overwegingen niet teruggezonden kunnen worden als ze al uitgepakt, beschadigd of gebruikt zijn.

De voorgaande voorwaarden gelden vanzelfsprekend niet als u een gegronde klacht over het product hebt die onder de wettelijke garantie of de extra garanties van Dr. Boxspring valt.

Zodra u ons hebt laten weten dat u de koop op afstand ontbindt, proberen wij het product zo snel mogelijk bij u op te halen. Houd er rekening mee dat het product wordt opgehaald op het adres waar het is bezorgd. U ontvangt van ons bericht op welke dag wij het product komen ophalen. Het totale aankoopbedrag (inclusief eventueel berekende bezorgkosten) wordt binnen veertien dagen na ontbinding op uw rekening teruggestort. Terugstorting vindt alleen plaats als het product door Dr. Boxspring in ontvangst is genomen.

Als het product via een pakketdienst is geleverd, dan kunt u het product zelf terugsturen. Zie hiervoor de retourprocedure op onze website.

De garantiebepalingen van Dr. Boxspring:

Uw wettelijke rechten

De Nederlandse wetgeving biedt u bepaalde wettelijke rechten voor het geval dat de geleverde producten niet aan de overeenkomst voldoen. De onderstaande garantiebepalingen laten deze wettelijke rechten onverlet en houden dus geen beperking van uw wettelijke rechten in.

De start van de garantietermijn

De garantietermijnen gaan in op het moment dat Dr. Boxspring uw bestelling bij u heeft bezorgd.

Voorwaarden voor de garantie:

  • Om aanspraak te maken op de garantie, moet u voldoen aan de volgende voorwaarden:
  • U kunt aantonen dat u bij Dr. Boxspring de aankoop hebt gedaan.
  • Het product is onbeschadigd en schoon.
  • U gebruikt het product volgens de meegeleverde instructies.
  • U stelt Dr. Boxspring binnen een gepaste tijd nadat u een gebrek hebt ontdekt op de hoogte door contact op te nemen met de Customer Service of door een e-mail te sturen naar info@drboxspring.nl.

Verder gelden de voorwaarden die hieronder zijn vermeld.

De garantie:

U mag verwachten dat de geleverde producten de eigenschappen bezitten die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan u de aanwezigheid niet hoeft te betwijfelen. In overleg met Dr. Boxspring kan bij het sluiten van de overeenkomst schriftelijk vastgelegd worden dat de geleverde producten ook de eigenschappen moeten bezitten die nodig zijn voor een bepaald bijzonder gebruik ervan. In dat geval mag u ook verwachten dat de geleverde producten de eigenschappen bezitten die voor dit bijzondere gebruik nodig zijn en gelden de wettelijke rechten die de Nederlandse wetgeving u biedt ook voor het ontbreken van eigenschappen die nodig zijn voor dit overeengekomen bijzondere gebruik. Dr. Boxspring kan in dat geval echter wel bepalen dat de onderstaande aanvullende garantietermijnen en -bepalingen niet gelden voor het ontbreken van deze eigenschappen. Dit wordt schriftelijk vastgelegd bij het sluiten van de overeenkomst.

Materialen als hout en stof blijven werken door verschillen in temperatuur en de kleur kan beïnvloed worden door het licht. Dr. Boxspring kan niet aansprakelijk gesteld worden voor problemen die ontstaan door deze producteigenschappen.

Op textielproducten zit één jaar garantie.

De datum waarop u ons van een gebrek in kennis stelt, is bepalend voor de toepassing van bovenstaande garantieregeling. Verdergaande fabrieksgaranties neemt Dr. Boxspring over.

In eerste instantie beoordelen wij of uw klacht te verhelpen is. Als dit niet mogelijk is, gaan wij over tot vervanging. Deze beslissing is aan Dr. Boxspring. U hebt bij vervanging recht op eenzelfde of een soortgelijk en gelijkwaardig product. Bij vervanging moeten wij het product opnieuw bestellen. Dit brengt een nieuwe levertijd met zich mee. Wanneer wij een product vervangen, gaat de garantietermijn niet opnieuw in, maar geldt de garantietermijn vanaf de eerste leverdatum.

Uw spullen mooi houden:

Wij geven u graag een paar tips waarmee u bedden, spiraal- en lattenbodems, matrassen, waterbedden en meubels in topconditie houdt.

Mdf

Mdf (de afkorting staat voor medium density fibreboard) is een bijzonder sterk materiaal. Het bestaat uit onder hoge druk samengeperste kleine vezels van duurzaam gekweekte Europese houtsoorten. Mdf-meubels neemt u eenvoudig af met een stofdoek of met een vochtige doek. Let op: gebruik geen was, olie, meubelspray of bijtende schoonmaakmiddelen.

Houtsoorten

•          Geloogd hout (zoals grenen) afnemen met een stofdoek. Als u vocht direct verwijdert, voorkomt u kringen. U kunt was of olie zonder siliconen gebruiken.

•          Gelakt hout afnemen met een stofdoek. Vlekken verwijderen met een vochtige doek, wel direct droog afnemen.U kunt daarnaast was of olie zonder siliconen gebruiken.

•          Houd er rekening mee dat hout blijft werken door verschillen in temperatuur. Ook kan licht de kleur van geloogd en gelakt hout beïnvloeden.      

Staal

De stalen meubelen van Dr. Boxspring hebben geen speciaal onderhoud nodig. Af en toe afnemen met een stofdoek is voldoende. Vlekken verwijdert u het beste met een vochtige doek.

Meubelplaat

Dit materiaal is er in vele kleuren. Hierbij wordt een fineerlaag op de buitenkant van het product aangebracht. De fineerlaag is niet vochtbestendig en is gevoelig voor stootschade. Ook is het mogelijk dat de houtstructuur niet helemaal doorloopt. Voor deze klachten is Beter Bed niet aansprakelijk.

Spiraal- en lattenbodems

Onderhoud is niet nodig. Verwijder eventuele vlekken met een licht vochtige doek en neem vervolgens direct droog af. Een matrasbeschermer kan voorkomen dat er vocht op uw bodem komt en daardoor schade ontstaat. Houd er wel rekening mee dat u, wanneer uw bodem omhoog staat, niet op het opstaande gedeelte kunt zitten.

Matrassen

U staat er misschien niet bij stil, maar u verliest elke nacht ongeveer een kwart liter vocht. Daarom is het zo belangrijk om uw matras, dekbed of dekens na het opstaan te laten luchten. Sla het dekbed terug en zet het raam open. Zorg ook voor een goede molton en een matrasdek, zodat het vocht niet zo makkelijk in uw matras trekt. Draai elke twee weken uw matras om (hoofdeinde wordt voeteneinde) en keer uw matras regelmatig, zodat u gebruikmaakt van beide zijden. Zo verlengt u de levensduur van uw matras. Een traagschuimmatras kunt u wel draaien, maar niet keren. Gebruik een molton en een matrasdek. Uw matras gaat dan veel langer mee.

Disclaimer:

Hoewel deze website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid is samengesteld, is Dr. Boxspring niet aansprakelijk voor eventuele onjuistheden die mogelijk in de aangeboden informatie op deze website of op websites waarnaar wordt verwezen voorkomen. Bovendien wordt niet gegarandeerd dat de aangeboden informatie te allen tijde en in alle opzichten juist, volledig en actueel is. Dr. Boxspring aanvaardt geen aansprakelijkheid voor welke vorm van schade die zou kunnen ontstaan op grond van deze online gegevens of interpretatie daarvan.

Aan de inhoud van deze website kunnen op geen enkele wijze rechten worden ontleend of aanspraken worden gemaakt. Voordat u handelt op basis van de geboden informatie, dient u deze eerst te verifiëren bij de aanbieder en naar de van toepassing zijnde voorwaarden te vragen. Bepaalde (hyper)links in deze site leiden naar websites buiten het domein van Dr. Boxspring, die geen eigendom zijn van Dr. Boxspring, maar louter ter informatie van de bezoeker zijn opgenomen. Hoewel Dr. Boxspring uiterst selectief is ten aanzien van de sites waarnaar verwezen wordt, kan het niet instaan voor de inhoud en het functioneren daarvan, noch voor de kwaliteit van eventuele producten of diensten die daarop worden aangeboden. Elke aansprakelijkheid voor de inhoud van websites die niet door Dr. Boxspring worden onderhouden, wordt afgewezen.

Copyright:

De op deze website afgebeelde gegevens, waaronder begrepen producten, teksten, foto’s, illustraties, grafisch materiaal, (handels)namen, woordmerken en logo’s (tezamen ‘merken’), zijn eigendom van of in licentie bij Dr. Boxspring en worden beschermd door auteursrecht, merkenrecht en/of enig ander intellectueel eigendomsrecht. De hiervoor genoemde rechten gaan op geen enkele wijze over op (rechts)personen die toegang krijgen tot deze site. De inhoud van deze website mag alleen worden gebruikt voor niet-commerciële privédoeleinden. Het is de gebruiker van de site niet toegestaan de inhoud van de site te vermenigvuldigen, door te sturen, te distribueren, te verspreiden of tegen vergoeding beschikbaar te stellen aan derden, zonder voorafgaande schriftelijke toestemm